Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Úplňkové (bez)snění anebo snad běsnění?

Víte v kolik kočka vstává? Vidím v jasných, živých barvách jak se teď čtenáři rozdělili na 2 skupiny.

Jedni mají nebo někdy v minulosti kočku měli a ti spolehlivě vědí a ti druzí přemýšlejí nad tím, proč zde kladu tuhle skoro až dětsky znějící otázku. Odpověď je jednoduchá a zní: Já to nevěděla.

Ano, nevěděla i když si teď připadám mezi kočkomily jako úplný nováček, neznalec a skoro outsider. Určitě by nepřiznali, že to také nevěděli, než si nepořídili prvního chlupatého vetřelce. Nikdo Vám to neřekne, nedávají k ní návod ani varování, či jiné upozornění. Prostě si kupujete jak se říká „kočku v pytli“.

Než pak zjistíte, že se probouzí s kamennou pravidelností mezi 4 až 5 hodinou ranní (spíš k té 4 hodině), tak už je pozdě. To zvíře už milujete. Nevím, jak to dělají, ale ta moje to se mnou umí. Podívá se na mě těma velkýma očima, přitulí se, začne příst a vše je zapomenuto. To však až ráno.

Ještě předtím, než se ze svým osudem smíříte, tak začnete pátrat, zda je to normální. Hledáte ve všech vyhledávačích a ejhle...JE TO NORMÁLNÍ! Diskuse jsou plné zoufalých páníčků, hledajících radu jak ty potvůrky utahat, aby se mohli trochu vyspat. Rady jsou různé, já mám pocit, že žádná nezabírá. Kočka prostě vstává ve 4, tak to je a tak to asi i bude. Je potřeba uplatnit zenový přístup a smířit se s tím.

V noci je to divočina! Kočička otevře očička, protáhne se, vstane z postele, kde původně ani neměla mít přístup, ale znáte to...slabá chvilka. Trochu se rozkouká a asi jako první jí napadne: Já jsem vzhůru, tak proč tady Ti dvounožci ještě chrní. Protože jsem dvounožec, který s ní tráví víc času, tak jí stačí, když vstanu alespoň já. A chce to stůj co stůj. Neváhá použít jakýkoliv způsob jakým by upoutala mou pozornost. Cokoliv co chrastí, dá se to rozbít a mě na tom záleží, oblíbenou kytku, oblíbenou papírovou lampu, ve které už mám dírky od drápků, dekorace, kamínky, nedbale pohozené náušnice… Metoda není důležitá, mise musí být splněna. Takže vstanu. Myslíte, že si chce hrát nebo má hlad? Nemá! Chce jen, abych byla vzhůru, jakmile zpozoruje pohyb směrem k ní a tedy možnost, že jí popadnu a zavřu alespoň na 2 hodinky do vedlejší místnosti, tak s rychlostí blesku vyrazí co nejdále ode mě. Pokaždé. Nemusím snad zdůrazňovat, že motorické schopnosti člověka probuzeného ve 4 ráno nejsou ani zdaleka na úrovni těch kočičích. Takže používám lest, granule, oblíbené hračky, tvářím se, že jdu otevřít terasu, na kterou chodí ráda. Vše funguje tak maximálně jednou nebo dva krát. Pak už vás prokoukne, strategie se musí obměňovat, nápady ubývají, síla také. Poslední řešení je žrádlo, dělat se to nemá, ale občas to pomůže a milá naše kočička s plným bříškem usne, ale někdy také ne. Většinou ne. Dnes to byla honička na kočku a...(ne, myš naštěstí nemáme). Ulovila jsem jí asi na 6 pokus. Při prvním pokusu jsem alespoň zahlédla jak krásný je dnes Měsíc. Úplněk.

Když už jsem si šla relativně spokojeně lehnout, tak jsem již byla probuzena dostatečně na to, aby se mi začal v hlavě líhnout námět na tento článek. Možnost, že se vyspím byla mizivá, ale naděje umírá poslední. Začínám zabírat a v tom to slyším. Komár. Pokud něco nesnáším, tak je to jeho bzučení, když se snažím usnout. Pak mě ďobne, snad díky hladině alfa mám pocit, že cítím i jak si na mě sedá. Komáry vyloženě…..nemám ráda! I když je vedro, přetahuji si přes hlavu přikrývku a dýchám malým otvorem. Usínám, ale najednou venku slyším nějaké zvuky a uvědomuji si, že sousedovic fenka vlčáka asi také nespí. Něco vyřizuje na zahradě. No asi to bude tím úplňkem. Říká se, že to člověk špatně spí a já spala špatně. Co na tom, že díky zvířectvu. Výsledek je stejný.

Dnes v poledne kočka i pes spí. Kočka splnila misii, probudila člověka, psovi je to jedno. Možná mají pravdu, možná bych si měla zdřímnout také. Práce počká, nemá nohy. Tak dobrou noc!

Věnováno všem kočkomilům, kteří vědí o čem píšu. Hlavně těm, kteří to ještě nevzdali a každé ráno honí svou kočku po bytě a přemlouvají jí, aby si ještě trochu zdřímla. Přeji hodně štěstí, loveckých úspěchů a hluboký a dlouhý spánek.

Počas spánku
Když se jí nechce vstávat

 

Autor: Simona Procklová | čtvrtek 15.9.2016 16:04 | karma článku: 15,90 | přečteno: 328x
  • Další články autora

Simona Procklová

Segovia

Dalším městem, kterému bych se v rámci svých cestovatelských vzpomínek dnes ráda věnovala je španělská Segovia.

15.1.2024 v 13:40 | Karma: 6,85 | Přečteno: 131x | Diskuse| Cestování

Simona Procklová

Valladolid

V zimě je to s výlety za poznáním trochu horší, tak jsem se rozhodla, že se budu vracet do dávnější minulosti a vzpomínat na svou skoro dvouměsíční cestu po Španělsku. Mé vzpomínky patří hlavně zajímavým městům plným historie.

12.1.2024 v 10:40 | Karma: 9,20 | Přečteno: 159x | Diskuse| Cestování

Simona Procklová

Kostel svatého Jakuba staršího v Boskovicích

Tento kostel jsem neměla plánu navštívit, ale jednoduše mě přitáhl svým vzhledem. I když se nachází na konci náměstí, tak je natolik výrazný, že jej nebylo možné přehlédnout. A protože já se ráda podívám do každého kostela, který

15.8.2023 v 9:38 | Karma: 12,44 | Přečteno: 186x | Diskuse| Fotoblogy

Simona Procklová

Zámek Kunštát a kostel sv. Stanislava

O víkendu jsme opět výletovali a tentokrát bylo naším cílem město Kunštát. Přidávám tak pár fotek k nakouknutí. Ostatní informace jsem čerpala z internetu.

14.8.2023 v 8:30 | Karma: 12,05 | Přečteno: 201x | Diskuse| Fotoblogy

Simona Procklová

Hrad Boskovice

Chtělo by se říct něco jako - pokud máte rádi pořádné procházky do kopce, tak navštivte hrad Boskovice. Ne, že by to byl nejhorší terén jaký jsem kdy vyšlapala, ale do kopce to rozhodně je a trochu si procvičíte svaly i srdíčko.

12.8.2023 v 10:32 | Karma: 14,66 | Přečteno: 317x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 468x
Baví mě psát. Ráda bych zkusila, zda mé texty budou někoho zajímat. Jednoduše, jestli to bude někdo číst. Jaké asi budou? Rozmanité, zábavné, k zamyšlení a snad s pozitivní odezvou od vás čtenárů...doufám :-))

Seznam rubrik