Podzimní blues?

12. 10. 2016 16:49:53
Mlhavé podzimní rána, chlad, vytrvalý déšť a tma. Takové období teď přichází a ještě nějakou tu chvíli nás neopustí. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme protestovat, ale to je tak jediné co s tím můžeme udělat. Anebo ne?

Dnes jsem musela ven. V zimě a dešti. Vím, nejsem jediná. Podobný osud nás určitě sdílí víc a není to ani žádná tragedie, ale já podzimní déšť opravdu nemusím. Často slyším od lidí, že mají rádi podzim. Že se na něj vyloženě těší. Vždy mě toto tvrzení trochu překvapí. Pokud jej mají rádi opravdu se vším všudy, tak mají můj obdiv.

Samozřejmě, že mám podzim také ráda, ale v jeho počátku, kdy se léto pomalu přelévá do podzimu. Svítí sluníčko, je příjemná teplota kolem 23 stupňů, kvetou ještě nejrůznější, barevné kytky, listy na stromech pouze začínají dostávat nové barevné odstíny a dají se sbírat právě vyloupnuté, hlaďounké kaštany.

Ten pravý podzim, který zrovna nastává je ale něco jiného. Šedá obloha, 5 stupňů už od rána a vytrvalý déšť... V bytě nevyvětratelná vlhkost, vyprané prádlo už neschne tak jako v létě, i přes den musíte občas svítit a co je nejhorší, trvá to skoro půl roku. Minimálně ta tma.

Pro svou dnešní cestu jsem si vybrala čas, kdy to vypadalo, že déšť z oblohy zrovna nepadá. Tedy když jsem odcházela z bytu, tak nepadal. O půl minuty později již začínalo poprchávat. No, asi se mě zase snaží nějaká vyšší moc otestovat, zda mám ten život opravdu ráda se vším všudy. I s tím nepříjemným. Co se dá dělat, výzva přijata. Pro deštník se nevracím, mám zaměstnané obě ruce, takže bych ho i tak neměla jak použít, tak si to užiji opravdu jak to zřejmě bylo zamýšleno – napřímo a bez příkras. Naštěstí mě příroda šetří a nechá na mě padat jenom poměrně malé kapky. Občas ale foukne vítr a v kombinaci s tou vlhkostí...tedy nic moc. Statečně pokračuji v cestě, pod nohami slyším specifický zvuk, který tvoří souhra vody, prachu a malých kamínků. Cíl cesty je vzdálený 30 minut, takže hodinka tam a zpátky.

Už delší dobu se snažím najít si k dešti pozitivnější vztah. Částečně se to daří. Letní déšť mám ráda, jeho tiché klepání na listy stromů. Bouřku mám ráda (pokud tedy nejsem zrovna venku, kdy řádí těsně v mé blízkosti), s tím podzimním asi nebudu nikdy úplně kamarádka. Snažím se s ním ale uzavřít alespoň příměří. Říkám si, kytky jej potřebují, stromy jej potřebují, lidé jej potřebují. Na chvilinku je to lepší.

Po chvilce začíná pršet víc. Asi další úroveň zkoušky. Ale jo, už jsem i tak celá mokrá, tak proč ne. Vyřídím co potřebuji a za statečnost si kupuji v cukrárně nějaké zákusky. Člověk se prý má odměňovat. Těším se až se vrátím do vyhřátého bytu, sednu si v klidu a užiji si své oblíbené tiramisu, špičku a marokánku. Ne hned najednou, ale dlouhou životnost jim nedávám :)

V tu dobu již začínám vidět první obrysy smyslu těchto, na první pohled, nepříjemných dnů. Dávají nám šanci vidět dobré i v tom špatném. Teplo by předci nebylo teplem bez zimy, světlo bez tmy, krásný slunečný den by nám zešedl, kdybychom nezažívali dny podzimní a zimní. Dává nám možnost odměnit se za malou, každodenní statečnost, že jsme se dnes malinko překonali, prostě mít se tak trochu rádi. Občas na to zapomínám a občas je mi to připomenuto...třeba podzimním deštěm.

Autor: Simona Procklová | středa 12.10.2016 16:49 | karma článku: 8.89 | přečteno: 165x

Další články blogera

Simona Procklová

Segovia

Dalším městem, kterému bych se v rámci svých cestovatelských vzpomínek dnes ráda věnovala je španělská Segovia.

15.1.2024 v 13:40 | Karma článku: 6.85 | Přečteno: 123 | Diskuse

Simona Procklová

Valladolid

V zimě je to s výlety za poznáním trochu horší, tak jsem se rozhodla, že se budu vracet do dávnější minulosti a vzpomínat na svou skoro dvouměsíční cestu po Španělsku. Mé vzpomínky patří hlavně zajímavým městům plným historie.

12.1.2024 v 10:40 | Karma článku: 9.20 | Přečteno: 150 | Diskuse

Simona Procklová

Kostel svatého Jakuba staršího v Boskovicích

Tento kostel jsem neměla plánu navštívit, ale jednoduše mě přitáhl svým vzhledem. I když se nachází na konci náměstí, tak je natolik výrazný, že jej nebylo možné přehlédnout. A protože já se ráda podívám do každého kostela, který

15.8.2023 v 9:38 | Karma článku: 12.44 | Přečteno: 185 | Diskuse

Simona Procklová

Zámek Kunštát a kostel sv. Stanislava

O víkendu jsme opět výletovali a tentokrát bylo naším cílem město Kunštát. Přidávám tak pár fotek k nakouknutí. Ostatní informace jsem čerpala z internetu.

14.8.2023 v 8:30 | Karma článku: 11.69 | Přečteno: 197 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

I duše mohou plakat

Někdy potkáte někoho, bez koho už nedokážete žít..., a tak, když vás osud rozdělí a pak následně zase spojí, neváháte ani chviličku... Pro Marušku...

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 61 |

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.65 | Přečteno: 247 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.69 | Přečteno: 1497 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 474 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |
Počet článků 37 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 468

Baví mě psát. Ráda bych zkusila, zda mé texty budou někoho zajímat. Jednoduše, jestli to bude někdo číst. Jaké asi budou? Rozmanité, zábavné, k zamyšlení a snad s pozitivní odezvou od vás čtenárů...doufám :-))

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...