Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sobotní plavba na vlnách televizní zábavy

Včera opět nebylo nic v televizi. Ne, že by to bylo něco nového, nestandardního nebo snad něco, co by mě mohlo dokonce překvapit. 

Tato skutečnost se vkradla do skladby televizních pořadů již před několika lety. Na film (ne pohádku) aby tam člověk, v hlavním vysílacím čase, narazil tak akorát náhodou, na film který ještě neviděl a navíc, aby byl i dobrý, narazíte spíš zázrakem seslaným přímo z nebes.

Pokud člověk není příznivcem seriálů typu Ordinací, Kódů, Ulic, Přístavů, Letišť, Obchoďáků atd., tak má tak trochu smůlu. Omlouvám se, nechci se dotknout nikoho, kdo po dlouhém dni v práci potřebuje prostě vypnout a oblíbený seriál jej prostě potěší. Taky mám své oblíbené, ale je jich bohužel málo a mám je už okoukané zepředu i zezadu. Občas bych jednoduše uvítala něco nového.

Bohužel, o víkendu seriály vystřídají zábavné pořady, což jsou v podstatě vlastně zase jenom seriály jiného druhu, které ale mají za úkol spíš pobavit než vyvolávat dramatické emoce jako ty výše zmíněné, které můžeme (naštěstí nemusíme) sledovat v týdnu. Ano, jednou nebo dvakrát se na to dá podívat, ale skoro každý víkend? Samozřejmě, můžete namítnout, že to má jednoduché řešení. Existuje takové červené tlačítko, na mém ovladači umístěno úplně vlevo, které můj problém spolehlivě vyřeší. Na obrazovce se rozhostí černo a v duši klid. Jenže, já jsem tak nějak na ten standard v podobě televize zvyklá (nesmírně obdivuji lidi co televizi vůbec nevlastní) a i když dnešní doba nabízí nemalé možnosti koukat se na to co chci, dám ráda občas možnost dramaturgům televize, aby mi nabídli něco o čem si myslí, že je kvalitní a koukatelné. Prostě se mi někdy nechce lámat si hlavu nad tím, na co bych se to chtěla podívat a chtěla bych se nechat mile překvapit. Ano, asi trochu naivní představa, ale občas se to dokonce i televizi podaří překvapit. Co se týče pozitivních překvapení, tak jsou to bohužel většinou překvapení v podobě dokumentárních pořadů než kvalitního filmu.

Včera mě ale vlastně zaujalo něco úplně jiného. Jak jsem tak hledala, kde zakotvím při mé zoufalé plavbě po vlnách televizní zábavy, narazila jsem na Manéž Bolka Polívky. Jako dítě jsem se na tento pořad dívala moc ráda a myslím, že mi to vydrželo až do puberty a občas to prostě zkusím, zda se nechytnu a nepřijde mi to zase tak vtipné jako třeba scénka s vynikajícím Karlem Šípem v roli cyklisty na Tour de France - https://www.youtube.com/watch?v=0Z4Zbi6uIrw

I když je mi to vlastně líto, tak překvapení se nekonalo i přes veškerou snahu pozvaných umělců mě to prostě nechytlo. Možná je to mnou, možná jsem ztratila smysl pro humor, minimálně humor určitého druhu, ale prostě jsem se nesmála. Nakonec jsem se však alespoň trochu pousmála, ale tak trochu trpce. V rámci pořadu byla totiž hlavním hudebním hostem kapela Chinaski. Staré pecky od nich mám doteď ráda – Klára, První signální, Drobná paralela, Tabáček, atd. Byly originální, neotřelé, vtipné a bylo na nich něco dobře zapamatovatelného, co vám prostě uvízlo v hlavě. Včera byla jejich nová píseň vlastně o tom, že jim není do pláče z toho, že takové písně již nesloží. Mě tedy je!

Text včera premiérově zahrané písně byl primárně složen z názvů starých hitů doplněných textem akorát tak, aby to dávalo tak alespoň trochu smysl, nic víc. Co mě ale zarazilo již při prvních tónech bylo, že se to hudebně až příliš podobalo písničce od Tears for Fears – Seeds of Love z roku 1989. Tento hit byl myslím docela notoricky známý a pokud jste v tomto období hudbu již nějak byli schopni vnímat, tak tuto píseň musíte znát - https://www.youtube.com/watch?v=VAtGOESO7W8

Zde je nová píseň Chinaski - https://www.youtube.com/watch?v=DkFwP89nx_Y

Říkala jsem si, je tohle vůbec možné? Taková náhoda? Možná ano, možná ne. Já osobně na náhody moc nevěřím. Chápu, že s múzou je to někdy náročné. Někdy nechce přijít, někdy vás napadne něco, což už někoho kdysi napadlo a jenom zřídkakdy vás napadne něco nového a originálního. Že by však muzikanti působící na scéně 20 let tuto pecku od kolegů neznali a vůbec by jim nepřišlo, že už někde tyto tóny slyšeli? Ale tak třeba ne… Ale i kdyby - není asi o čem - jíst se musí a hypotéky je třeba taky splácet včas a třeba se to nepozná :-))) A i kdyby, tak kdo by to řešil? Že by se původní autor díval na Manéž nebo by jezdil na festivaly v Čechách, kde by to mohl slyšet? Tak to asi také ne, že jo? Opravdu nechci soudit, i když to tak asi vypadá, vlastně mě to jen překvapilo.

Další hudební překvapení mě čekalo na některém hudebním kanálu (opravdu jsem hodně přepínala), kde jsem narazila na další zvláštnost. Byla to písnička, které základem byl superznámý hit Michaela Jacksona Dirty Diana, který běžel jakoby na pozadí a občas se náhle dostal do popředí a do toho zpívala nějaká černovlasá slečna, kterou jsem nebyla schopna identifikovat (možná jí ani neznám) a do toho všeho navíc hrála nějaká úplně jiná melodie, která k tomu vůbec nepasovala. Z mého pohledu se jednalo o jakési využití a řekla bych i zmaření práce někoho talentovaného, kdo kdysi napsal hit a ne jeden. Opravdového všestranného umělce. Myslím, že i ti co neposlouchali nikdy "popík" s tímto mohou souhlasit. Je to snad obraz dnešní doby, za málo práce hodně peněz? Tedy alespoň dost na to, aby se to vyplatilo a tvůrce neměl sám ze sebe špatný pocit? Těžko říct. Může mi z toho být maximálně trochu smutno nebo můžu vypnout tu televizi…A možná jen stárnu a nejdu s dobou.

A jak baví vás pořady, které vídáme v televizi již desítky let nebo jak vnímáte kapely, které jsou s námi již dlouho. Líbí se vám pořád?

 

Autor: Simona Procklová | neděle 23.4.2017 14:00 | karma článku: 32,18 | přečteno: 2033x
  • Další články autora

Simona Procklová

Segovia

Dalším městem, kterému bych se v rámci svých cestovatelských vzpomínek dnes ráda věnovala je španělská Segovia.

15.1.2024 v 13:40 | Karma: 6,85 | Přečteno: 131x | Diskuse| Cestování

Simona Procklová

Valladolid

V zimě je to s výlety za poznáním trochu horší, tak jsem se rozhodla, že se budu vracet do dávnější minulosti a vzpomínat na svou skoro dvouměsíční cestu po Španělsku. Mé vzpomínky patří hlavně zajímavým městům plným historie.

12.1.2024 v 10:40 | Karma: 9,20 | Přečteno: 159x | Diskuse| Cestování

Simona Procklová

Kostel svatého Jakuba staršího v Boskovicích

Tento kostel jsem neměla plánu navštívit, ale jednoduše mě přitáhl svým vzhledem. I když se nachází na konci náměstí, tak je natolik výrazný, že jej nebylo možné přehlédnout. A protože já se ráda podívám do každého kostela, který

15.8.2023 v 9:38 | Karma: 12,44 | Přečteno: 186x | Diskuse| Fotoblogy

Simona Procklová

Zámek Kunštát a kostel sv. Stanislava

O víkendu jsme opět výletovali a tentokrát bylo naším cílem město Kunštát. Přidávám tak pár fotek k nakouknutí. Ostatní informace jsem čerpala z internetu.

14.8.2023 v 8:30 | Karma: 12,05 | Přečteno: 201x | Diskuse| Fotoblogy

Simona Procklová

Hrad Boskovice

Chtělo by se říct něco jako - pokud máte rádi pořádné procházky do kopce, tak navštivte hrad Boskovice. Ne, že by to byl nejhorší terén jaký jsem kdy vyšlapala, ale do kopce to rozhodně je a trochu si procvičíte svaly i srdíčko.

12.8.2023 v 10:32 | Karma: 14,66 | Přečteno: 317x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 468x
Baví mě psát. Ráda bych zkusila, zda mé texty budou někoho zajímat. Jednoduše, jestli to bude někdo číst. Jaké asi budou? Rozmanité, zábavné, k zamyšlení a snad s pozitivní odezvou od vás čtenárů...doufám :-))

Seznam rubrik