Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Chci poděkovat všem čtenářům, kteří můj článek četli i když jejich rodným jazykem není slovenština :-) Od kamarádů vím, že to není úplně jednoduchá disciplína a článek je docela dlouhý. O to víc si cením vaše pozitivní ohlasy. Myslím, že tady to pravdu chtělo, aby byl jazyk autentický. Další texty budou asi v češtině, protože jí pro psaní používám moc ráda i když jsem si zrovna včera uvědomila, že mě napadají další témata i v mém rodném jazyce, takže uvidím. Nechte se překvapit, já to také udělám :-)

0 0
možnosti

Vite, co je na tom nejvtipnejsi? Ze musite vsechny zmeny hlasit do 8 dnu. Jenze to se neda stihnout, pze objednani je minimalne na mesic a bez objednani je to temer bez sance. A pak dostanete pokutu za nedodrzeni terminu k nahlaseni zmeny. Osobni zkusenost, resp. pritelcina s mou osobni ucasti.Rv

1 0
možnosti
Foto

Opravdu, do 8 dnů? To se tam normální člověk ani nemá šanci dostat, když chodí každý den do práce. Nehledě na to, že měníte třeba pas, pak adresu a měl by jste tam chodit s každou změnou. Nám zatím říkali, že nám hrozí pokuta, tak doufám, že přimouží oko. Ale radši začnu šetřit :-)

0 0
možnosti

ja sem sel na nejblizsi magistrat s najemni smlouvou. Vyfotili me. Za mesic predali obcanku.

0 0
možnosti

P78e31t61r 78B97r86o14ž

14. 9. 2016 23:30

Pěkný článek! Slovenština je hezký jazyk, rád si občas něco přečtu, nebo zajdu do Divadla v Dlouhé na nějakou věc od "Slovenské sekce". Jen jsem si během čtení říkal, kruciš, autorka je tu 15 let a neumí česky? Ale bezchybná čeština v reakcích na diskusní příspěvky mne mile přesvědčila o opaku :-)R^

0 0
možnosti

Vítej v Praze,hezky napsané.

0 0
možnosti
Foto

Ja som mala trvalý pobyt v pohode, v ČB sa dá objednať a možno som to mala jednoduchšie tým, že tu mám kúpený byt... Ale občianstvo (skúšky z jazyka a reálií) boli vcelku zážitok, aj keď tiež boli všetci milí a ústretoví... Slovák to dá v pohode, ale obdivovala som tých Rumunov, Rusov, Ukrajincov :-).

1 0
možnosti
Foto

Nedivte se, je třeba čím dál víc lidí na represivní funkce státu a tak zbývá málo těch, co by měli občanům sloužit.

4 0
možnosti

vas si budu hlidat...fajnove napsany. dekuju

2 0
možnosti
Foto

moc děkuji, opravdu mě to těší!

0 0
možnosti

D51a41v31i82d 33V34l50k

14. 9. 2016 14:39

Já jsem proto, aby krásné a chytré Slovenky dostávaly povolení k pobytu automaticky. Sestry pojďte k nám, třeba všechny:-)

3 0
možnosti
Foto

Jé, děkujeme :-) Tak jak jsem psala, úředníků je málo, takže třeba je to ta pravá práce pro Vás

0 0
možnosti

Nijak nezpochybňuji, že vaše zkušenosti mohou být takhle špatné.

Já jsem pomáhal vybavit tyhle věci Italovi, který je také potřeboval, a všechno šlo jak po másle. Byl velice spokojený a i mne překvapilo, jak bezproblémové to bylo.

Tím však neoponuji tomu, co jste napsala. Ani v nejmenším neříkám, že jste napsala nepravdu.

Všichni víme, že úřady jsou nevyzpytatelné. Jednu věc vyřídí zcela snadno a bez jakýchkoli nesnází, jindy v podstatě stejná věc je hrůza všech hrůz.

0 0
možnosti
Foto

Ano, máte pravdu. Před 2 lety jsem byla vyřizovat prodloužení přechodného pobytu a byla jsem venku snad za půl hodiny bez větších komplikací. Lidé, kteří měli domluvenou schůzku asi také dlouho nečekali. Toto bylo spíš takové varování, že nyní je stav opravdu špatný, ale je vidět, že dochází ke změně stávajícího systému, což je zřejmě příčina aktuálního stavu. Takže věřím, že se to opravdu zlepší. Nyní to však chce opravdu zachovat klid :-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS